- języki wysokopoziomowy (np.: Python, C++, Java)
- języki niskiego poziomu (asembler)
Python jest językiem interpretowanym, co oznacza, że kod nie jest kompilowany, lecz wykonywany linia po linii przez interpreter.
Tryb skryptowy jest wykorzystywany do uruchamiania programów napisanych w Pythonie z plików tekstowych. Tryb interaktywny umożliwia natychmiastowe wykonywanie pojedynczych poleceń w interpreterze.
1. PyCharm: Jedyne IDE Pythona, którego potrzebujesz
2. https://jetbrains.com/pycharm/
- funkcja len() zwraca długość słowa;
- instrukcja: if (jeżeli);
- elif (jeżeli natomiast);
- else (w przeciwnym przypadku);
- znak = oznacza przypisanie (nadanie wartości);
- znak == oznacza porównanie ( czyli sprawdzenie czy wartości są sobie równe);
- znak != sprawdzenie czy wartości nie są sobie równe;
- : kończy warunek;
- += dodanie liczby do poprzedniej wartości zmiennej;
- -= odejmowanie;
- *= mnożenie;
- /= dzielenie.
- Pętla for: for nazwa_zmiennej in sekwencja

to kolejny język programowania który warto poznać. Zachęcam do samodzielnego studiowania. Poszukujcie kursów, piszcie kody źródłowe i cieszcie się z wyniku.
Przykładowy TEST z podstaw PYTHON dla ucznia (dyslexic)
(imię i nazwisko ucznia, klasa)
- Biblioteki
nazywamy Modułami.
a) Zawierają
funkcje o podobnym działaniu.
b) Zawierają
zmienne o podobnym działaniu.
- Translator
to pośrednik.
a)
Tłumaczy kod źródłowy na kod maszynowy.
b) Tłumaczy kod
źródłowy na kod pośredni.
- Interpreter
a)
Tłumaczy cały kod źródłowy na raz.
b) Tłumaczy kod
źródłowy instrukcja po instrukcji.
- Kompilator
a)
Tłumaczy kod źródłowy instrukcja po instrukcji.
b) Tłumaczy cały
kod źródłowy na raz.
- Czy można
dodać do siebie zmienne typu int i zmienne str?*
a)
Tak
b) Nie
- Typy
zmiennych: liczbowe, tekstowe, logiczne.
a)
int, str, bool
b) int, float,
str, bool
- Str
(String) – to słowa, czyli łańcuchy znaków.
a)
Tak
b) Nie
- Wielkość
liter w kodzie ma znaczenie
a) TAK
b) NIE
- Co
oznacza for w funkcji for i in range()?
a)
Rozpoczyna pętlę, która będzie wykonywana określoną liczbę razy.
b)
Deklaruje zmienną.
- Co
oznacza i w funkcji for i in range()?
a)
Zmienna, która będzie przyjmować kolejne wartości w każdym przebiegu
pętli.
b)
Stała wartość.
- Co
oznacza in w funkcji for i in range()?
a)
Określa, że zmienna i będzie przyjmować wartości z podanego zakresu.
b)
Określa typ zmiennej.
- Co
oznacza range() w funkcji for i in range()?
a)
Funkcja generująca sekwencję liczb, które będą używane w pętli.
b) Funkcja generująca losowe liczby.
Nauczyciel poda właściwe odpowiedzi a tym sam oblicz, ile zdobyłeś punktów i wstaw na pierwszej stronie ocenę. Kryterium masz załączone na ostatniej stronie testu.
Kryteria
oceny:
Dla 12 pytań
- < 40 %
- 1 niedostateczny (1,2,3,4)
- 41 – 45 %
- 2- dopuszczający (5, 6)
- 46 – 50 %
- 2
- 51 – 55 %
- 2+
- 56 – 62 %
- 3-
- 63 – 68 %
- 3
- 69 – 75 %
- 3+
- 76 – 80 %
- 4-
- 81 -85 %
- 4
10.
86- 90 % - 4+
11. 91 – 93 % - 5-
12. 94 – 96 % - 5
13. 97 – 98 % - 5+
14. 99 - 100 % - 6
15. 91 – 98 % - 5 bardzo dobry (11)
16. 99 – 100 % - 6 celujący
1.a, 2.a, 3.b, 4.b, 5.b*, 6.b, 7.a, 8.a, 9.a, 10.a, 11.a, 12.a,
str(5) + "tekst"
.
SNAP – podobny do Scratch?
„Snap! (poprzednio BYOB) jest rozszerzoną reimplementacją Scratcha (http://scratch.mit.edu), która pozwala użytkownikowi budować własne bloki (Build Your Own Blocks). Ma ona również listy, procedury, duszki, kostiumy, dźwięki i kontynuacje pierwszej klasy. Te dodatkowe możliwości czynią ją odpowiednią, by poważnie uczyć licealistów i studentów wprowadzenia do informatyki.
W podręczniku czasami odwołujemy się do Scratcha, np., aby wyjaśnić, jak dana funkcja w Snap! rozszerza coś znanego ze Scratcha. Bardzo pomocne, ale nie niezbędne jest posiadanie doświadczenia ze Scratchem przed przeczytaniem tego podręcznika” Tłumaczenie WtK.
Żeby uruchomić Snap otwórz okno przeglądarki i połącz się z http://snap.berkeley.edu/run. Zapoznaj się z podręcznikiem na stronie SNAP – a
Moja notatka:
• Predykat jest specjalnym rodzajem operacji, który zawsze daje wynik prawda lub fałsz. Predykaty mają sześciokątny kształt,
• Rekurencyjne -bloki, które wywołują siebie,
• Konstruktory (bloki tworzące przykładową strukturę),
• Selektory (bloki przekazujące fragment struktury),
• Mutatory (bloki zmieniające zawartość struktury),
• Komenda (fragment układanki z wypustką),
• Funkcja (kształt zaokrąglony),
• Predykat (kształt sześcioboczny),
• Skrypt to stos bloków,
• Słowo „blok” oznacza zarówno kształt graficzny na ekranie, jak i procedurę, działanie, które blok wykonuje,
• Liczba w bloku nazywana jest wejściem (input),
Zaczynamy przygodę z SNAP - em .
Latające balony https://snap.berkeley.edu/project?user=miros%C5%82aw%20urbaczewski&project=lataj%C4%85ce_balony_minimalizacja
Uszczelka Sierpińskiego
zaczynamy_uszczelka_Sierpinskiego by mirosław urbaczewski - Snap! Build Your Own Blocks (berkeley.edu)