Regulamin wprowadza nową organizację zawodów sportowych
przy użyciu deskorolki elektrycznej i nakładki do niej. Opracowany regulamin
stanowi podstawę do zorganizowania zawodów dla dzieci szkoły podstawowej jak i
młodzieży szkoły ponadpodstawowej. Zasady regulaminu są oparte o przepisy sportowe w sporcie samochodowym. Na pozór proste w organizacji zawody
wymagają od uczestników bardzo dużego zaangażowania, wiedzy technicznej i
sprawności fizycznej.
Rozdział 1. DEFINICJE I POJĘCIA
1.1.GYMKHANA
Gymkhana (w rozumieniu Slalom) Konkurencja rozgrywana na zamkniętym torze, gdzie w danej chwili tylko jeden pojazd pokonuje trasę pomiędzy ustawionym wygrodzeniem, a czynnikami decydującymi o wyniku są umiejętności oraz osiągnięty czas zawodnika.
Gymkhana – (czyt. „dżymkana”), głównie konkurencja samochodowa,
wyścig konny, kolarski lub motocyklowy ze sztucznymi przeszkodami, mający na
celu wykazać zręczność i odwagę zawodników oraz walory danego pojazdu
(samochodu, motocykla lub roweru). W Polsce od kilku lat obecna jest i zdobywa
coraz większą popularność Gymkhana motocyklowa. W przypadku samochodów Gymkhana
jest głównie konkurencją czysto kaskaderską podzieloną na trzy klasy główne:
seryjne, modyfikowane, sportowe.
Hoverboard i Hoverkart Gymkhana
Regulamin ten wprowadza nowe pojęcie Gymkhany jako
konkurencji na elektrycznej desce nazywanej - hoverboard z dołączoną do niej
nakładką nazywaną - hoverkart. Poprzez taką konfigurację tych dwóch urządzeń
zmienia się pozycja ciała z pionowej na poziomą, a dokładniej siedzącą.
1.2. HOVERBOARD – DESKOROLKA ELEKTRYCZNA
Hoverboard deskorolka, na której stoi się przodem do
kierunku jazdy i którą steruje się ruchami ciała, a właściwie stopami. Posiada
elektroniczny system stabilizacyjny.
Według definicji to:
Urządzenie transportu osobistego (UTO) – urządzenie
konstrukcyjnie przeznaczone do poruszania się pieszych, napędzane siłą mięśni
lub za pomocą silnika elektrycznego, którego konstrukcja ogranicza prędkość
jazdy do 25 km/h, o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 m.
Do tej grupy zaliczyć możemy m.in. hulajnogi i monocykle
napędzane siłą mięśni lub elektryczne, deskorolki, deskorolki elektryczne, wrotki, łyżworolki,
segwaye (2)
inna definicja:
Deskorolka elektryczna (hoverboard, jeździk) – dwuśladowy,
dwukołowy, jednoosobowy pojazd elektryczny, zasilany z wbudowanych
akumulatorów, kontrolowany przez komputer pokładowy, który jest odpowiedzialny
za utrzymanie równowagi. Pojazd może rozwijać prędkość do 20 km/h (3)
1.3. HOVERKART – NAKŁADKA NA DESKOROLKĘ ELEKTRYCZNĄ
Poprzez nakładkę Hoverkart rozszerza się zastosowanie
deskorolki elektrycznej.
Hoverkart zazwyczaj jest to gruba, stalowa konstrukcja
posiadająca ergonomiczne plastikowe siedzisko, odporne na uszkodzenia, rączki
(dźwignie) sterujące pojazdem, nóżki wyposażone w antypoślizgowe gumowe
nakładki, bardzo często posiada regulowaną długość dzięki czemu nadaje się
nawet dla osób o wysokim wzroście (190cm).
1.4. POJĘCIA
Zawody
Zawody to inaczej slalom, czyli konkurs na zręczność jazdy z pomiarem prędkości przejazdu trasy.
Zawodnik
Osoba fizyczna lub prawna dopuszczona do jakichkolwiek konkurencji.
Kierowca
Kierowca to osoba kierująca pojazdem w jakichkolwiek
zawodach.
Organizator zawodów
Klub, automobilklub lub inna wykwalifikowana sportowo
grupa.
Trasa
Trasa przejazdu wyznaczona do pokonania przez zawodników.
Pojazd
Z Ustawy „Art. 2 pkt 31 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym definiuje pojazd jako środek transportu przeznaczony do
poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane” (6)
Na potrzeby tej pracy „pojazdem” nazywana będzie
elektryczna deskorolka (hoverboard) z nakładką (hoverkart).
Briefing
Jest to obowiązkowe zebranie informacyjne zorganizowane
podczas zawodów przez Dyrektora Zawodów dla wszystkich Zawodników zgłoszonych
do zawodów.
Mistrzostwa
Mistrzostwo
Mistrzostwo rozumiane jako pierwsze miejsce w klasyfikacji
w danej dyscyplinie sportowej. (7)
Promotor
Promotor jako inicjator i opiekun przedsięwzięcia. (8)
Rozdział 2. ORGANIZACJA ZAWODÓW
Organizatorem poszczególnych rund mogą być dowolne
podmioty.
Organizator cyklu zawodów jest odpowiedzialny za ich przeprowadzenie zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.
Organizator cyklu zawodów zobowiązany jest do umieszczenia
na swojej stronie internetowej informacji o zawodach, zamieszcza regulamin,
formularz zgłoszenia do zawodów.
Nadzór nad przebiegiem cyklu zawodów sprawuje (wpisać kto).
· Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
· Program Rozwoju Sportu do roku 2020 Ministerstwo Sportu i Turystyki
2.1. ZAWODNICY
Ukończyły 10 lat. Osoby małoletnie muszą posiadać zgodę rodziców lub opiekunów prawnych
na udział w zawodach. Zgodę wystawia się na cykl zawodów w sezonie.
Osoba biorąca udział w zawodach musi przedstawić zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w zawodach.
2.2. OSOBY OFICJALNE
2.2.1. Zespół Sędziów Sportowych (Zwany Dalej ZSS)
Skład ZSS:
· Członek (2 osoby)
Obowiązki ZSS:
Obowiązuje zasada ogólna, że członkowie ZSS w żaden sposób
nie odpowiadają za organizację zawodów i w związku z tym nie mają żadnych
obowiązków wykonawczych
z nimi związanych.
Za pełnienie swoich obowiązków odpowiadają wyłącznie przed
Organizatorem, z nominacji którego działają.
2.2.2. Dyrektor Zawodów
Dyrektor zawodów jest odpowiedzialny za przeprowadzenie zawodów zgodnie z obowiązującym regulaminem i przepisami.
2.2.3. Sędziowie
W zawodach, podczas których muszą zostać wydane decyzje
stwierdzające czy pojazd dotknął lub przejechał wyznaczoną linię lub
jakiekolwiek inne fakty określone
w Regulaminie dla tych zawodów, jeden lub kilku sędziów,
odpowiedzialnych za podejmowanie jednej lub kilku takich decyzji, zostanie
(-ą), wyznaczonych przez organizatora.
3. DOKUMENTACJA OFICJALNA
- Regulamin
- Ubezpieczenie zawodów
- Lista zgłoszeń
- Lista startowa
- Wyniki końcowe zawodów
4. PODZIAŁ POJAZDÓW NA KLASY
- H1 pojazdy do 400W
- H2 pojazdy od 401W do 600W
- H3 pojazdy powyżej 601W
Dopuszcza się utworzenie dodatkowej klasy pod warunkiem, że
do zawodów zostaną zgłoszone co najmniej 4 pojazdy.
5. ZGŁOSZENIA I WPISOWE
5.1. ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń ogłasza organizator w dowolny skuteczny
sposób, tj. poprzez stronę internetową organizatora. Organizator zobowiązany
jest opublikować na stronie internetowej formularz zgłoszenia – do pobrania.
5.2. WPISOWE
Corocznie Organizator ustala maksymalną kwotę wpisowego i podaje do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową lub w inny skuteczny sposób (np.: regulamin).
Środki finansowe z wpisowego w całości muszą być
przeznaczone na organizację zawodów.
Wysokość wpisowego określa organizator. Zawody mogą byś
sponsorowane, wówczas organizator może odstąpić od pobierania wpisowego.
Wpisowe może być zwrócone w sytuacji:
a/ odwołania zawodów,
b/ usprawiedliwionej nieobecności zawodnika (do decyzji Dyrektora Zawodów).
5.3. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
Weryfikacja dokumentów i wydanie karty Odbioru
Administracyjnego (OA).
6. WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA ZAWODNIKA
W czasie treningu i slalomu kierujący pojazdem zobowiązany
jest do:
a/ ma założony i zapięty kask ochronny (E),b/ ma założone ochraniacze na rękach (łokcie) i nogach (kolana).
Sędzia techniczny lub inna osoba uprawniona i wyznaczona
przez organizatora przeprowadzi (wizualną) kontrolę bezpieczeństwa pojazdów.
Pojazd niesprawny nie zostanie dopuszczony do zawodów.
7. TRASA
7.1. KONSTRUKCJA TRASY
Długość trasy od 1000 metrów do 2000 metrów.
Szerokość minimalna 2,0 metry- jeżeli zawody będą
rozgrywane na ścieżce rowerowej (9) pod warunkiem, że z każdej strony ścieżki
jest minimum 1 metr wolnej przestrzeni.
Szerokość na boisku typu Orlik lub innym utwardzonym obiekcie powinna wynosić minimum 4,0 metry. Odległość ta powinna zapewniać wykonanie slalomu i stwarzać bezpieczne warunki zarówno dla zawodników jak i publiczności.
Nawierzchnia: utwardzona lub szutrowa (luźny materiał).
Linia mety musi być odcinkiem prostym, co najmniej powinna
mieć 5 metrów od zmiany ostatniego kierunku jazdy.
Trasa powinna zawierać:
Bramki powinny być rozmieszczone w dowolnych odstępach i
przedziałach od minimum 5 metrów do 40 metrów. Bramki muszą mieć szerokość od
1,5 metra do 2,0 metrów.
Na 1000 metrów trasy powinno być minimum 20 bramek.
Bramki (pachołki) muszą być wykonane z elastycznego PCV lub
z gumy o wysokości minimum 30 cm.
Kolorystyka pachołów:
a/ po lewej stronie pojazdu powinny być pachołki o zimnych kolorach tj. zielony, niebieski, biały.
b/ po prawej stronie pojazdu powinny być pachołki o ciepłych kolorach tj. czerwony, pomarańczowy, żółty.
Pojazdy mogą startować w odstępie 30 sekund po sobie, jeżeli start i meta nie są w tym samym miejscu.
Pachołek u podstawy powinien być obrysowany (kredą)
7.2. NADZÓR NAD TRASĄ
Trasa musi być sprawdzona i odebrana przed zawodami przez
ZSS.
Wszyscy sędziowie obsługujący zawody muszą posiadać
identyfikatory oraz kamizelki ostrzegawcze koloru żółtego. Na kamizelce
powinien (zaleca się) być umieszczony napis SĘDZIA. Wielkość napisu minimum 10
cm.
Punkty obserwacyjne (PO) powinny być co 250 metrów. Na PO
powinna być jedna gaśnica typu:
- gaśnica GH-1 lub GH2 (na bazie halonu),
- gaśnica UGS-2x (na bazie dwutlenku węgla),
- gaśnica GM-3 lub GM-6 (mgłowa).
Nie wolno gasić urządzeń pod napięciem gaśnicą płynową lub
pianową.
8. PRZEBIEG ZAWODÓW
- Trening wolny (zapoznanie z trasą)
- Slalom 1 (przejazd sprawnościowo czasowy)
- Slalom 2 (przejazd sprawnościowo czasowy)
- Slalom 3 (przejazd sprawnościowo czasowy)
Ad a) Każdy zawodnik powinien mieć możliwość zapoznania się
z trasą poprzez jednokrotny przejazd trasy lub przejście pieszo. O wyborze
sposobu zdecyduje Dyrektor Zawodów.
Start odbywa się z pozycji zatrzymanej. Pojazdy powinny
startować co 30 sekund.
Zawodnicy oczekujący na polach przedstartowych powinni
posiadać kompletne, założone ubranie.
Organizator na Briefingu szczegółowo omówi metodę startu i
przebieg trasy.
Pomiar czasu powinien być dokonywany z dokładnością do 1/100
sekundy według metody zatwierdzonej przez organizatora.
8.1. PUNKTACJA
ZASADY ZDOBYWANIA PUNKTÓW
Runda odbywa się poprzez trzykrotne przejechanie
wyznaczonej trasy danej rundy z pomiarem czasu. Wynikiem końcowym będzie
suma dwóch najlepszych czasów z danej rundy.
Jeżeli w wyniku siły wyższej /losowej wykonane zostaną
tylko dwa przejazdy, to najlepszy czas zapisany zostanie jako wynik końcowy.
Do punktacji wlicza się uzyskane punkty karne.
FALSTART I INNE KARY
Falstart jest w sytuacji przekroczenia wyznaczonej linii
start przed sygnałem startu. Start można powtórzyć (po falstarcie) tylko raz.
W przypadku przesunięcia/przewrócenia poza obrys pachołka dolicza się do uzyskanego czasu przez zawodnika 2 sekundy.
INNE WYKROCZENIA
W przypadku innych wykroczeń do uzyskanego czasu przez
zawodnika dolicza się 10 sekund.
W przypadku korzystania z pomocy osób trzecich podczas
slalomu zawodnik jest dyskwalifikowany z danego przejazdu.
9.1. RODZAJE KLASYFIKACJI
Mogą być prowadzone trzy klasyfikacje:
- indywidualna
- generalna
- klubowa (klubowa rozumiana jako szkolna/regionalna/miasta/okręgu, itp.)
1 miejsce |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
20 punktów |
17 |
15 |
13 |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Tabela nr1. Klasyfikacja indywidualna
9.2. UZYSKANIE TYTUŁU
Uzyskanie tytułu Mistrza i Wicemistrzów (2)
Zawodnik zostanie sklasyfikowany w sezonie, jeżeli ukończył
minimum trzy rundy (z pięciu) i zdobył minimum 3 punkty.
10. NAGRODY
Organizator jest fundatorem pucharów (w dowolnej formie) w
klasyfikacjach końcowych rundy.
Zawodnicy otrzymują puchary za 1,2,3 miejsce.
Organizator może ustanowić inne nagrody w dowolnej postaci
o tym zawodnicy muszą zostać skutecznie poinformowani przed zawodami.
Zawodnik jest zobowiązany do osobistego odbioru nagrody. Jeżeli tego nie zrobi nagroda przechodzi na własność organizatora.
Zabrania się wszystkim uczestnikom zawodów przebywania w
miejscu organizacji zawodów pod wpływem alkoholu czy też innych środków
odurzających.
Każdy uczestnik zawodów zobowiązany jest podporządkowaniu
się wszystkim poleceniom wydawanym przez organizatora zawodów.
Każdy uczestnik zobowiązany jest do właściwego społecznie
zachowania oraz zachowania szczególnych warunków bezpieczeństwa.
11.1. OCHRONA ŚRODOWISKA
Zawodnik odpowiedzialny jest za przestrzeganie przepisów
ochrony środowiska przez siebie, zatrudniony personel i osoby towarzyszące
podczas zawodów. Po likwidacji stanowiska serwisowego odpowiedzialny jest za
pozostawienie terenu w stanie nienaruszonym ekologicznie. (Art. 86
Konstytucji RP „Każdy jest obowiązany do dbałości o stan środowiska i ponosi
odpowiedzialność za spowodowane przez siebie jego pogorszenie…”).
Organizator zobowiązany jest zapewnić odpowiednią ilość
pojemników na odpady (zaleca się segregację) i sanitariatów dla uczestników i
kibiców.
11.2. BEZPIECZEŃSTWO WIDZÓW
Publiczność zgromadzona na zawodach musi podporządkować się
ogólnie przyjętym zasadom bezpieczeństwa, jeżeli są wyznaczone strefy dla
publiczności, nie wolno ich przekraczać. Wskazane jest przygotowanie i
wywieszenie do publicznej wiadomości regulaminu dla publiczności.
11. 3. UBEZPIECZENIE
Każdy uczestnik zawodów bierze w nich udział na własną
odpowiedzialność.
Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty
wynikłe w czasie zawodów i po nich, a mogącymi mieć związek z zawodami.
Organizator każdej rundy ma obowiązek posiadać wykupione
ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej (OC) i Następstw Nieszczęśliwych Wypadków
(NNW).
Uczestnik zawodów podpisując kartę zgłoszenia zrzeka się wszelkich roszczeń o odszkodowanie na skutek zaistniałych podczas zawodów nieszczęśliwych zdarzeń lub wypadków.
Zrzeczenie to dotyczy Organizatora oraz wszystkich innych osób związanych z zawodami.
12. PROTESTY
PROCEDURA SKŁADANIA PROTESTU
Protesty na wyniki lub inne zdarzenia można składać w
czasie maksymalnie 10 minut po zdarzeniu, wywieszeniu wyników.
Protesty rozpatruje ZSS. Od decyzji ZSS nie ma odwołania.
13. PRZEPISY KOŃCOWE
Może być utworzony Regulamin Uzupełniający precyzujący,
normujący, wprowadzający szczegóły.
Z regulaminem zawodnicy muszą być zapoznani co najmniej na
30 dni przed
terminem zawodów.
Z chwilą otwarcia listy zgłoszeń do czasu jej zamknięcia
nie można zmieniać zapisów, ustaleń regulaminowych ani wprowadzać żadnych
komunikatów.
Zawody mogą zostać odwołane z przyczyn losowych lub
pogodowych.
Organizator musi (skutecznie) poinformować wszystkich
zgłoszonych zawodników
z chwilą podjęcia decyzji o odwołaniu zawodów.
Każdy Zawodnik/Sędzia/Organizator zobowiązany jest stosować
zasady antydopingowe
i antyalkoholowe oraz przeciwdziałać zjawiskom dyskryminacji
i korupcji w sporcie.
13.1. ZNAJOMOŚĆ REGULAMINU
Każdy uczestnik zawodów wraz z podpisaniem zgłoszenia do
zawodów, potwierdza znajomość regulaminu i zobowiązuje się przestrzegać go bez
zastrzeżeń podobnie jak
i komunikatów wydawanych przez organizatora.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe
w czasie trwania zawodów zarówno wobec uczestników, sprzętu jak i osób
trzecich.
Promotor zawodów rezerwuje sobie prawo do zmian niniejszego
regulaminu.
14. ZAŁĄCZNIK NR 1
REGULAMIN TECHNICZNY GYMKHANA HOVERBOARD
14.1. OGÓLNE DEFINICJE I PRZEPISY OGÓLNE
14.1.1. Działanie hoverboarda
Hoverboard - Po postawieniu stopy na desce, system łapie
kąt nachylenia
i automatycznie się uruchamia. Dostosowuje prędkość,
kierunek jazdy oraz spoczynek do kierunku pracy stóp. Urządzenie pracuje cicho,
jest zwinne, nie wytwarza wibracji.
Pokonuje nierówności i wzniesienia do 15°.
W połączeniu z nakładką sterowanie odbywa się poprzez
drążki sterownicze i balansowanie ciałem.
Modeli desek jest wiele i każda z nich się różni
wielkością, zastosowaniem i coraz to nowszą technologią wykonania oraz
sposobem działania.
14.1.2. Działanie hoverkarta
Hoverkart - Poprzez zastosowanie nakładki zmieniamy pozycję
zawodnika ze stojącej na siedzącą. Nakładka jest ściśle złączona z deskorolką
elektryczną i tworzy przestrzeń dla zawodnika. Stwarza bezpieczniejsze warunki
poprzez pozycję siedzącą dla zawodnika. Dodatkowym atutem jest to, że pozwala
trenować równowagę i koordynację ruchową.
14.2. BUDOWA POJAZDU
14.2.1. Budowa Deskorolki Elektrycznej (Hoverboard)
1) Ergonomiczna obudowa wykonana najczęściej z plastiku lub innego materiału.
2) Światła LED z przodu oraz z tyłu, poprawiające bezpieczeństwo użytkowania.
3) Koła z różnego materiału o średnicy od 6 cali do 11 cali.
4) Błotniki chronią przed wodą i kamykami.
5) Czasami posiada uchwyt do przenoszenia.
6) Funkcja Bluetooth.
7) Głośniki.
8) Waga deskorolki to 10 kg, ale bywają i cięższe w zależności od konstrukcji i marki.
14.2.2. Dane Techniczne
1) Dwa silniki elektryczne, które napędzają deskorolkę o mocy od 600 -1000 Wat.
2) Prędkość nawet do 20 km/h.
3) Dystans do pokonania max. 20 km.
4) Pokona nachylenie 15 - 30 stopni
5) Ładowność w zależności od typu nawet 150 kg.
6) Akumulator (Bateria) - najczęściej 36v x 4.4 ah.
7) Ładowarka – na wyposażeniu.
8) Czas ładowania baterii od 30-160 minut.
9) Wymiary – standardowy 58,4 × 18,6 × 17,8 cm.
10) Elektroniczny system stabilizacyjny.
Zawodnik nie może dokonywać jakichkolwiek przeróbek w
deskorolce (hoverboard).
14.3. OPIS TECHNICZNY NAKŁADKI (HOVERKART)
1) Rama nośna.
a) Rama – Hoverkarta posiada ramę jako swoiste podwozie. Zazwyczaj metalowa konstrukcja, która łączona jest z deskorolką za pomocą regulowanego mocowania i dodatkowo dwóch pasków.b) Na końcu ramy jest element do trzymania stóp osoby siedzącej na siedzisku.c) Na ramie zamocowane są drążki do sterowania pojazdem (lewy i prawy).d) Rama nakładki posiada regulację wzdłużną. Służy ona do ustawienia odpowiedniej długości ramy w zależności od wzrostu użytkownika.
2) Siedzenie
(siodełko).
Siedzenie – „Miejsce siedzące” oznacza dowolną przestrzeń,
w której może siedzieć jedna osoba (…)[1]
3) Dźwignie sterujące. Materiał uchwytów pianka EVA lub
inny antypoślizgowy.
4) Materiał konstrukcyjny ramy to najczęściej stal
(aluminium i inne).
5) Jedno koło z przodu (dowolny materiał i wielkość).
6) Niektóre nakładki posiadają amortyzatory ze sprężynami,
tłumią one drgania jednocześnie poprawiają komfort jazdy.
7) Waga ok. 4,5 kg.
8) Mocowanie do deskorolki, regulowane uchwyty i pasek
mocujący.
9) Amortyzator dowolny.
14.4. ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA
Baterie na czas transportu oraz magazynowania wprowadzane w stan obniżonego napięcia. Formatowanie baterii wymaga podłączenia do ładowania na okres od 12 do 24 godzin. Ładowanie powinno odbywać się przy wyłączonej desce. Kolejne ładowania według zaleceń producenta. Po zmontowaniu zestawu hoverboard i hoverkart zajmij miejsce na siedzeniu wyłącznie, gdy jest wyłączone. Korzystanie z zestawu powoduje zwiększenie obciążenia urządzenia, co skutkuje zmniejszeniem parametrów: zasięg i czas działania oraz prędkości.
14.5. ROZMIESZCZENIE REKLAMY ORGANIZATORA
Organizator określa każdorazowo miejsce umieszczenia
reklamy na hoverboard i hoverkart.
Reklama jest dobrowolna. Zawodnik może odmówić przyjęcia
reklamy. Nie ponosi
z tego tytułu żadnej konsekwencji.
14.6. PRZEPISY KOŃCOWE
Dozwolone zmiany konstrukcyjne dla hoverkartu (nakładki):
Zawodnik może dokonywać przeróbek w nakładce, ale wtedy
przed zawodami sędzia musi sprawdzić pod względem technicznym pojazd i dopuścić
do zawodów.
Dozwolony jest swobodny dobór kółka.
Dozwolony jest swobodny dobór siedziska.
Dozwolona jest zmiana elementu do stawiania stóp.
Dozwolona jest dowolna konstrukcja ramy.
Wszystkie dozwolenia wprowadzone są po to, ażeby zawodnik
mógł samodzielnie budować pojazd i osiągać jak najlepsze wyniki pod względem
konstrukcyjnym jak
i sprawności fizycznej.
15. ODWOŁANIA
1. https://pl.wikipedia.org/wiki/Gymkhana. [Online]
2. https://pl.wikipedia.org/wiki/Urządzenie_transportu_osobistego.
[Online]
3. https://pl.wikipedia.org/wiki/Deskorolka_elektryczna.
[Online]
4. https://sjp.pwn.pl/slowniki/zawody.html . [Online]
5. https://sjp.pwn.pl/szukaj/zawodnik.html . [Online]
6. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym, art. 2 pkt 31 (Dz.U. z 2018 r. poz. 1990).
7. https://sjp.pwn.pl/slowniki/mistrzostwa.html . [Online]
8. [Online] https://sjp.pwn.pl/slowniki/promotor.html.
9. § 47, Dz.U.2016.0.124 tj. - Rozporządzenie Ministra
Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
10. Rozporządzenie Komisji (UE) NR 678/2011 z dnia 14 lipca
2011 r. Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 15.7.2011. 15 7 2011.
Zdjęcie własne |
Regulamin ten chroniony jest Przedmiotem prawa autorskiego
/Autorskimi prawami osobistymi.